سوله خرپایی نوعی سوله سبک است که با وجود وزن پایین‌تر نسبت به سایر انواع سوله، مقاومت و استحکام بالایی دارد. همانطور که از نامش پیداست، عضو اصلی در این نوع سوله، خرپا فولادی است. خرپا به سازه‌ای می‌گویند که اعضای آن به صورت مثلثی به هم متصل شده‌اند.

انتخاب مقاطع فولادی برای ساخت خرپاهای سوله معمولا به جنبه‌های فنی و مقاومت مورد انتظار بستگی دارد. ولی معمولا برای ساخت آنها از ناودانی، نبشی و قوطی پروفیلی استفاده می‌کنند. از این‌رو، قیمت ناودانی روز می‌تواند بر قیمت تمام شده یک سوله تاثیر بگذارد.

انواع سوله خرپایی

سوله های خرپایی را می‌توان با توجه به ساختار یا ظاهر آنها طبقه‌بندی کرد. این سوله‌ها بر اساس ساختار به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

۱. خرپا ساده

یک خرپا ساده از نوعی خرپا تشکیل شده است که هر یک از این خرپاها از سه عضو در دو گروه تشکیل شده و به صورت مفصلی به یکدیگر متصل می‌شوند.

۲. خرپا مرکب

در ساخت خرپا مرکب، از ترکیب بیش از یک نوع خرپا استفاده می‌شود. بنابراین در سوله خرپایی مرکب، محدودیتی جهت ساخت دهانه‌های عریض و متعدد وجود ندارد.

۳. خرپا پیچیده

خرپا پیچیده ترکیبی از دو نوع قبلی است که شرایط خرپا ساده یا مرکب را ندارد. این نوع خرپا در ساخت سازه‌ها و المان‌های شهری منحصر به‌فرد کاربرد دارد و کمتر از دو نوع قبلی استفاده می‌شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانیاصفهان ، جاده مبارکه شهرضا، شهرک صنعتی جمبزه ، فاز دو ، ورودی اول

تلفن تماس031-53330060-9

پست الکترونیکیinfo@fuladform.com

Designed and supported by Avinnet